×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۸ تیر , ۱۳۹۹  .::.   برابر با : Wednesday, 8 July , 2020  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پایان ۴۸ سال یکه‌تازی پیکان وانت + تصاویر

به گزارش ارجانیوز: پیکان وانت که گویی خاضعانه نظاره‌گر است خود را نباخته و همچنان متواضعانه و البته شکوهمندانه از سال‌ها یکه‌تازی حالا باید میدان را برای رقیب تازه نفس خود باز کند و به قول قدیمی‌ها کار را به جوان‌ترها بسپارد.
پیکان که چند سالی‌ است در موزه‌ها ژست پیشکسوتانه به خود گرفته است باید در کنار خود جایی برای برادر تنی خود باز کند تا کم‌کم از تنهایی در بیاید.
«آریسان» خود را بزک دوزک کرده است و استرس امروز را در موتور تازه نفسش حس می‌کند، چرا که باید لاستیک جای لاستیک پیکان‌وانتی بگذارد که بار چند برابری ظرفیتش را هم به دوش کشیده و خم به ابرو نیاورده است.
صبح امروز طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد ایران‌خودرو،‌ ‌معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت، رئیس پلیس راهور، رئیس سازمان ملی استاندارد و مسئولان سازمان محیط زیست تولید پیکان وانت متوقف و وانت «آریسان» (پی یو وان) جایگزین آن شد .
تولید پـیکان از سال ۱۳۴۶ در شرکت ایران خودرو آغاز شد و در حدود ۴۰ سال تولید آن ادامه یافت. از سال ۱۳۴۶ پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال ۱۳۴۹ به تولیدات افزوده شد. در سال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شش مدل پیکان تولید می‌شد که عبارت بود از دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک. درنهایت تولید پیکان درسال ۱۳۸۳ به اتمام رسید و پروندهٔ پیکان خودروی محبوب هر ایرانی بسته شد. عده‌ی بسیاری از مردم نیز معتقدند با وجود نقص‌هایی که پیکان دارد اگر هنوز هم پیکان تولید می‌شد آن را به پراید ترجیح می‌دادند و در مقایسه با پیکان و پراید خودروی پیکان را خریداری می‌کردند.

در این مراسم اکبرزاده – مدیر پروژه تولید وانت آریسان – اظهار کرد: طراحی این وانت جدید در داخل کشور صورت گرفته و قطعات آن کاملا داخلی است.
وی با بیان این‌که استاندارد آلایندگی این وانت یورو ۴ و قدرت حمل بار آن بین ۷۵۰ تا ۸۳۰ کیلوگرم است، خاطر‌ نشان کرد: این وانت در دو مدل دوگانه‌سوز و تک‌سوز تولید خواهد شد.
مدیر پروژه تولید وانت آریسان ادامه داد: کپسول گاز مدل دوگانه‌سوز این وانت در زیر اتاق بار جانمایی شده و مشکل اشغال فضای صندوق از بین رفته است.
وی خاطر‌ نشان کرد: اتاق باز و کاربری این وانت با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان امکان تغییر دارد.
قرار است تولید وانت پیکان در عراق با هدف صادراتی ادامه داشته باشد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •